سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارز دیجیتال

ماینر چیست

    نظر

ماینر چیست

احتمالا این روزها اسم دستگاه ماینر یا همان ASIC یا ماینر چیست زیاد شنیده اید در این مقاله میخواهیم بطور کلی توضیحی کامل در مورد ماینینگ و دستگاه ماینر داشته باشیم تا اطلاعات شما در مورد ماینر بیشتر شود و فعالیت در زمینه ارز دیجیتال بهترین انتخاب را مناسب با بودجه و سرمایه خود تهیه کنید.

امار افزایش جستجوی عبارت «ماینر چیست یا خرید ماینر» در موتورهای جستجو به وضوع دیده میشود که برخی به فکر خرید دستگاه ماینر و کسب درآمد از صنعت ماینینگ افتاده‌اند. در این مقاله تلاش می‌کنیم بیشتر به این موضوع بپردازیم و دیدگاه بهتری دراین خصوص به شما بدهیم.

ماینر چیست

در سراسر دنیا کسانی که به کار استخراج ارز دیجیتال مثل بیت‌کوین اتریوم یا سایر ارزهای دیجیتال مشغول هستند، ماینر می‌گویند و این افراد تلاش می‌کنند با استفاده از دستگاهای متنوع ماینر به تعداد بیشتری از رمزارزهای استخراج نشده دست یابند و با سیو یا فروش آنها به سود دست یابند و اینده بهتری را برای خود بسازند.

استخراج

به طور کلی استخراج فرآیند تأیید تراکنش‌های ارزدیجیتال و ثبت آنها در دفتر کل توزیع استخراج است. این عملکرد به غیرمتمرکز سازی شبکه رمزارزها و افزایش امنیت شبکه کمک می‌کند و در نهایت رمزارز جدید ایجاد می‌کند.

خلاصه تراکنش‌های مورد قبول در بلوک‌ها جمع می‌شوند و برای اضافه شدن این بلوک‌های تازه به زنجیره بلوک‌های موجود یک پازل کدگذاری وجود دارد که از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است و باید حل شود. هر سیستمی یا ماینری که این پازل را حل کند پاداش می‌گیرد.

درآمد ماینر

با توجه به قدرت پردازش بسیار بالا که برای ماین یک بلاک از بلاک‌چین بیت‌کوین نیازلازم است، ماینرها به گروه‌های استخراج ارز می‌پیوندند تا با همکاری همدیگر، بتوانند بلاک‌های بیشتری استخراج کنند. به این گروه‌های استخراج، اصطلاحاً استخر (Pool) گفته می‌شود.

بیت کوین‌ها در واحدهایی به نام بلاک توسط ماینر ها استخراج می‌شوند.

در زمان حال پاداش استخراج هر بلاک، 12.5 بیت ‌کوین است؛ بنابراین وقتی تراکنش‌ها در یک بلاک جای می‌گیرند و بلاک استخراج می‌شوند، به استخراج‌کنندگانی که در استخراج آن بلاک نقش داشتند 12.5 بیت‌کوین می‌رسد که این بلاک تعداد زیادی ماینر لازم دارد.

پس از هاوینگ یا نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین که 25 ماه اردیبهشت امسال رخ میدهد، پس از استخراج هر بلاک، پاداش استخراج از 12.5 بیت کوین به 6.25 بیت کوین میرسد یعنی نصف میشود.

حال که متوجه شدیم ماینر چیست حال تولید کننده دستگاه ماینر چه شرکت های هستند.کمپانی Bitmain  از تولید کنندکان اصلی و پیشگامان این صنعت میباشد ، ماینر های این شرکت موسوم به Antminer  در سرتاسر جهان به فروش میرسند و مشتریان خاص خود را دارد،و شرکت های دیگری مثلwhatsminer,innosilocon,ebangاشاره کرد.

 

 

خرید ماینر مناسب

اولین نکته قیمت دستگاه است و سرمایه شماست. این فاکتور همیشه در زمان محاسبه دوره بازگشت سرمایه مورد توجه قرار می‌گیرد. شما باید این نکته را در نظر بگیرید که زمانی که شما فرآیند استخراج را شروع می‌کنید،درآمد ماه اول اول شما در واقع هزینه تجهیزاتی مثل وای فای که خریداری کردید را پوشش می‌دهد و پس از آن به سوددهی خواهید رسید.

مصرف برق ویژگی مهم دستگاه‌های ای‌سیک است. مد نظر گرفتن این فاکتور در صورت استفاده از چند دستگاه به طور هم‌زمان و پاسخ‌گویی قدرت شبکه برق اهمیت ویژه‌ای دارد.

نکته دیگر که باید به آنرا مورد بررسی قرار دهید قدرت دستگاه و یا نرخ هش است که به تراهش بر ثانیه (Th/s)، گیگاهش بر ثانیه (Gh/s) و واحدهای دیگر گفته می‌شود. هر چه نرخ هش بزرگ‌تر باشد،محاسبات با سرعت بیشتری انجام میشود و در نتیجه شانس دریافت پاداش استخراج بیشتر افزایش می‌یابد.

 

و حالا گرما و سر و صدا ارزش اشاره کردن را دارد،. همان‌طور که می‌دانید صدا و گرمای ایجاد شده توسط دستگاه‌های ماینر زیاد است حدودا70dc و اگر این موضوع برای شما اهمیت دارد، زمان خرید باید به آن توجه کنید و آن را مد نظر قرار دهید

مجموعه ماینر ساز با داشتن تجربه بیش از2سال در زمینه ماینینگ میتوانن این مسائل را حل کنند و تجربیات خود را اختیار شما قرار دهند و بهترین دستگاه مورد نظر خود را خرید کنید