سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارز دیجیتال

قیمت بیت کوین

    نظر

بیت کوین کش (Bitcoin Cash) ‌چیست؟

توسعه‌دهندگان بیتکوین کش، به پرسش بیت کوین‌ کش چیست این‌طور پاسخ می‌دهند: بیتکوین‌ کش ‌یک پول الکترونیکی همتا به همتا برای فضای اینترنت است. این پول کاملا غیرمتمرکز است و هیچ بانک‌مرکزی ندارد و نیازی به‌هیچ واسطه‌ای برای رد و بدل کردن آن نیست. این تعریف از بیت‌کوین کش بسیار مشابه با تعاریف ده‌ ارز دیجیتال موجود است؛ پس باید به‌جای پرسش بیت کوین‌ کش چیست به‌دنبال پاسخ پرسش بیت‌کوین‌کش چه تفاوتی با بقیه دارد برویم. در این مطلب آموزشی قصد داریم درمورد اتفاقاتی که منجر‌به پدید آمدن بیت‌کوین‌‌کش ‌شد صحبت کنیم.

 

بیت کوین‌ کش هاردفورکی از بیت‌کوین است که برای کاهش مشکلات بیت کوین ساخته‌شد. هاردفورک نوعی انشعاب و بروزرسانی به‌شمار میرود. یکی از این مشکلات، سختی استخراج برای استخراج‌کنندگان بود که صرفه اقتصادی استخراج را از بین برده بود؛ از طرفی هر تراکنش بیت‌کوین زمان زیادی برای انجام لازم داشت؛ در نتیجه بیت‌کوین‌کش برای حل این مشکلات وارد شد.

بیت‌کوین‌ بدون شک یکی از تحسین‌برانگیزترین ابداعات چندین سال اخیر بوده‌است. با‌این‌حال انتقادات زیادی هم به‌دلیل مسئله‌‌ی مقیاس پذیری به آن وارد شده‌است. عدم مقیاس‌پذیری باعث می‌شد که بیت‌کوین برای تراکنش‌های روزانه مانند خرید ساندویچ یا یک لیوان قهوه کاربرد نداشته باشد که البته این مشکل با راه‌اندازی شبکه  لابتنینگ برطرف شده و شما می‌توانید همین الان و به‌راحتی از کافی‌شاپ‌های استارباکس با بیتکوین قهوه بخرید.

هیچ مشتری یا فروشنده‌ای حاضر نیست برای پرداخت مبلغ یک خرید ساعت‌‌ها منتظر تایید پرداخت بماند و افزایش کارمزد برای تایید شدن سریع‌تر هم کاری غیرمنطقی است.

بیت‌کوین در 1 آگوست 2017 وارد یک هاردفورک  شد که در نهایت موجب به وجود آمدن بیت‌کوین‌‌کش ‌شد. فورک (fork) پدیده‌ای است که باعث ایجاد انشعاب می‌شود و در‌صورت وقوع آن، دو ارز رمزنگاری‌ شده با بلاکچین‌های جداگانه ایجاد می‌شود. در این مورد پس از وقوع فورک، بیت‌کوین همچنان به‌عنوان ارز اصلی روی زنجیره خود باقی می‌ماند و اکنون با سگ‌ویت (segwit) پشتیبانی می‌شود، درحالی‌که یک ارز جدید از زنجیره جدا شد که آن را بیت‌کوین‌کش می‌نامیم و با BCH نمایش می‌دهیم.

در‌حال‌نگارش این مقاله قیمت هر واحد BCH برابر 417 دلار بوده و بیتکوین‌کش در رتبه چهارم رده‌بندی ارزهای رمزپایه در وبسایت coinmarketcap قرارداد. تعداد سکه‌های قابل استخراج بیتکوین‌کش نیز دقیقاً مشابه استخراج بیت کوین 21 میلیون واحد می‌باشد که تا به این لحظه 17,430,038 واحد از آن استخراج شده‌است.

برای فروش بیت کوین به سایت پارسیان ارز مراجع کنید

بیت کوین‌ کش (Bitcoin Cash) ‌چیست؟

 

اما ماجرای بیتکوین‌کش به‎همین جا ختم نمی‎شود. اینبار بیتکوین‌کش در تاریخ 15 نوامبر 2018 هاردفورک شد. و این بروزرسانی باعث شد تا بلاکچین این رمزارز به دو بخش Bitcoin ABC و Bitcoin SV تقسیم شود و هر بخش طرفداران خاص خود را داشته باشد.

این دوبخشی شدن به این خاطر اتفاق افتاد که توسعه‌دهندگان بیت‌کوین‌کش نتوانستند روی به‌روزرسانی این کوین به توافق برسند. برخی از آنها از به‌روزرسانی به نام Bitcoin ABC و برخی دیگر از نسخه Bitcoin SV پشتیبانی کردند.

 

پس از هاردفورک مشخص شد که پشتیبانی بیشتری از بیت‌کوین ای‌بی‌سی نسبت به بیت‌کوین اس‌وی انجام شده است و به‌همین دلیل هم در زنجیره اصلی قرار گرفته و مجدداً به همان بیت‌کوین‌کش تبدیل شد. پس Bitcoin ABC همان بینکوین‌کش اصلی است و bitcoin SV رمزارز جدید.

 

آیا بیت‌کوین‌کش آلت‌کوین است؟

 

حال‌که تاحدودی با بیتکوین‌کش آشنا شدید، باید بگوییم خیر بیتکوین‌کش آلت‌کوین محسوب نمی‌شود. بیتکوین‌کش همان‌طور که در ابتدا توضیح داده شد یک انشعاب کامل از بلاکچین بیتکوین است. بیتکوین‌کش و بیتکوین تا تاریخ 1 آگوست 2017 تاریخچه بلاکچین یکسانی دارند و از این تاریخ به بعد هر کدام یک بلاکچین جدا از هم را تجربه کرده‌اند.

بیتکوین‌کش آلت‌کوین محسوب نمی‌شود چون کدها و برنامه‌های پایه مشترکی با بیتکوین دارد و فقط ویژگی‌های جدیدی در آن افزوده شده است اما قیمت نماد BCH و معاملات جدای از بیتکوین دارد.

ه‌دلیل این‌که زمان زیادی از تولد بیت‌کوین‌کش نمی‌گذرد نمی‌توان درباره آن قضاوت کرد اما تا به‌حال عملکرد مناسبی داشته است. هر روز بر تعداد طرفداران و کاربران بیتکوین‌کش افزوده می‌شود و شبکه آن هم درحال پیشرفت پیوسته و پایداری است.

بیتکوین‌کش هم مثل دیگر ارزهای دیجیتال کامل نیست. هرکدام ویژگی‌هایی دارد که دیگران ندارند. سرمایه‌گذاری در بیتکوین کش مثل هر دارایی دیگر خطرات احتمالی را دارد پس بهتر است قبل از تصمیم گیری اطلاعات کافی داشته باشید.

 

تفاوت‌های بیتکوین و بیت‌کوین‌کش

 

بیت کوین‌ کش (Bitcoin Cash) ‌چیست؟

بیت‌کوین‌کش از نظر ساختاری بسیار مشابه بیت‌کوین است. تعجبی هم ندارد؛ زیرا که بیت‌کوین‌کش حاصل انشعاب از بیت‌کوین است. با‌این‌حال بیتکوین‌کش تفاوت‌ها و در واقع برتری‌هایی نسبت به بیت‌کوین دارد که مهم‌ترین‌شان عبارتند از:

 اندازه بلاک در ابتدا به 8 و در هاردفورک بعدی به 32 مگابایت افزایش یافته است. در نتیجه تراکنش‌های بیشتری با کارمزد کمتر در شبکه قابل انجام هستند.

بیتکوین‌کش سگویت را اجرا نخواهد کرد.

ویژگی replace by fee که برای انجام تغییر در مواردی مثل میزان کارمزد در صف تایید است را ندارد.

در برابر حمله‌های بازپخش و تکرار (replay attack) مقاوم است.

بیت‌کوین‌کش راهکاری برای کاهش سختی شبکه دارد.

کارمزد کمتری نسبت به بیت‌کوین دارد.

 

سرعت مهمترین فرق بین بیت‌کوین و بیتکوین‌کش است. در ابتدا اندازه هر بلاک بیتکوین یک مگابایت بود. (امروز 2 مگابایت است) اما چرا فقط این اندازه را بیشتر و بیشتر نمی‌کنند؟ مثلا آن را به 8000 مگابایت تغییر دهند؟! پاسخ به این سوال را می‌توان با یک مثال درباره ترافیک سنگین داد.

برای مثال، فرض کنید ما مشکل ترافیک سنگین داریم، بنابراین تصمیم می‌گیریم نهایت سرعت مجاز را به 200 مایل بر ساعت تغییر دهیم. چه اتفاقی میافتد؟ اول از هر چیز، مشکل ایمنی پیش می‌آید چون سرعت بالا احتمال تصادف و تلفات را بالا می‌برد. اما مشکل بزرگ‌تر این خواهد بود که حالا ماشین‌های قدیمی و کوچک برای این بزرگراهی که ایجاد شده مناسب نیستند، چون نمی‌توانند به اندازه کافی تند حرکت کنند.

در چنین حالتی بزرگراه پر از افراد قوی با ماشین‌های قوی می‌شود و یک راننده معمولی یا در خانه می‌ماند یا از جاده‌های خلوت‌تر استفاده می‌کند. این دقیقاً همان اتفاقی است که با افزایش محدودیت‌ها رخ می‌دهد. بلاک‌های بیشتر مساوی است با داده‌های بیشتر برای پردازش به ازای هر تراکنش. بنابراین گره‌های کوچک نخواهند توانست این داده‌های اضافه‌شده را پردازش کنند و نامتمرکز ساختن غیر‌قابل اجتناب می‌شود.

 

مشکل تراکنش جامعه بیت‌کوین را به دو گروه تقسیم کرد. یک گروه ادعا می‌کنند که اصلا بیتکوین از ابتدا هم برای استفاده به‌عنوان سیستم پرداخت خوب نبوده‌است و گروه دیگر بر این باور بودند که فقط باید مقیاس‌پذیری آن بیشتر شود. از آن جایی که هیچ‌کدام از دو گروه ول‌کن ماجرا نبودند، در آگوست سال 2017 شبکه بیت‌کوین اساسا در طی فرآیندی که به آن هاردفورک می گویند، تقسیم شد که نسخه جدید از شبکه بیتکوین به‌نام بیتکوین‌کش را ایجاد کرد.

بیت‌کوین‌‌کش از نوع کدهای یکسانی استفاده میکند ولی اندازه هر بلاک آن 32 مگابایت است؛ این افزایش باعث می‌شود تا پردازش تراکنش‌های بیشتری در روز امکان‌پذیر شود.

برای خرید بیت کوین کش یا قیمت بیت کوین میتوانید به پارسیان ارز مراجه کنید

 

بهترین کیف‌پول‌های بیت کوین‌ کش

 

کیف‌پول‌های مختلفی در‌حال‌حاضر وجود دارد که از بیت‌کوین‌‌کش پشتیبانی می‌کند. در اینجا تنها به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد. برای اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید به وبسایت رسمی این کوین مراجعه نمایید.

 

 Ledger Nano S (کیف‌پول سخت‌افزاری): 

یک کیف‌پول سخت‌افزاری برای نگهداری بیتکوین، بیتکوین‌کش، اتریوم و دیگر آلت‌کوین‌ها است که بر اساس ویژگی‌های امنیتی قوی برای ذخیره‌سازی ارزهای رمزنگاری‌شده و ایمن‌سازی پرداخت‌های دیجیتال طراحی‌شده است.

شما می‌توانید این کیف‌پول را به هر رایانه‌ای توسط درگاه USB متصل کنید. لجرنانو اس دارای یک صفحه نمایش جهت بررسی و تأیید هر تراکنش است و تنها با یک دکمه فیزیکی روی دستگاه می‌توانید تراکنش‌ها را تایید نمایید. لجرنانو اس یکی از بهترین کیف‌پول های سخت‌افزاری است که به‌علت ویژگی‌های امنیتی آن در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

Coinomi (کیف‌پول موبایلی):

کیف‌پول Coinomi نیز از ارزهای مختلف از جمله بیتکوین‌کش پشتیبانی می‌کند. علاوه‌بر ویژگی‌های مشترک، در این کیف‌پول این امکان نیز وجود دارد که ارزهای دیجیتالی خود را به یکدیگر تبدیل کنید. Coinomi یکی از بزرگترین کیف‌پول‌ها با قابلیت پشتیبانی از بیت‌کوین و آلت‌کوین‌های دیگر است، زیرا بیش از 70 ارز رمزنگاری‌شده و بیش از 200 توکن را پشتیبانی می‌کند.

Trezor (کیف پول سخت‌افزاری):
یک کیف‌پول سخت‌افزاری است که امنیت پیشرفته‌ای را برای مدیریت کلیدهای خصوصی (private key) بیت‌کوین و ارز‌های دیجیتالی دیگر ارائه می‌دهد. بر‌خلاف روش‌های ذخیره‌سازی سنتی (ذخیره‌سازی آفلاین و یا کیف‌پول کاغذی)، ترزور قادر به انجام پرداخت‌های ایمن بدون افشای کلید خصوصی شما به یک کامپیوتر آلوده است.

Jaxx (کیف‌پول موبایل و دسکتاپ):
کیف‌پول Jaxx از ارزهای رمزپایه مختلف از جمله BCH پشتیبانی می کند. از قابلیت‌های این کیف‌پول این است که می‌توانید برای همگام‌سازی کیف‌پول خود در سایر دستگاه‌ها نیز آن را استفاده کنید. سایر ویژگی‌های مشترک مانند اسکن کدهای QR و پین کد جهت ورود برای امنیت نیز در دسترس هستند. این کیف‌پول همچنین برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS نیز در دسترس است.

KeepKey (کیف پول سخت‌افزاری):
KeepKey یکی از دستگاه‌های سخت‌افزاری موجود در بازار برای ذخیره سازی بیت‌کوین‌کش است. این کیف‌پول همان ویژگی پشتیبان‌گیری seed key با پین کد را فعال کرده‌است و مانند دیگر کیف‌پول‌ها کار می‌کند. در‌حال‌حاضر، این کیف‌پول تنها از 6 ارز رمزنگاری‌شده پشتیبانی می‌کند.

کیف‌پول Exodus (کیف‌پول دسکتاپ):
یک کیف‌پول دسکتاپ است که اواسط سال 2015 ساخته شده‌است. استفاده از آن کاملاً رایگان است و دارای رابط کاربری بسیار جذابی است. به‌محض آنکه کیف‌پول Exodus را باز می‌کنید، یک نمودار پایه به‌شما کل دارایی‌تان را از ارزهای دیجیتالی نشان می‌دهد. Exodus برای سیستم عامل‌های مک، لینوکس و ویندوز در دسترس است.

صرافی ارز دیجیتال

    نظر

 بیت کوین

نتیجه تصویری برای بیت کوین

 

 

بیت کوین در چند سال اخیر با نوسانات فراوان قیمت و اوج گرفتن های متوالی، نام خود را در سراسر دنیا بر سر زبانها انداخته است و افراد زیادی را به فکر و تحقیق واداشته تا بپرسند بیت کوین چیست؟ هر چند پاسخ کامل به این پرسش به سادگی امکان پذیر نیست اما در ابتدای این نوشته یک پاسخ ساده به شما می دهیم: بیت کوین یک نوع پول است؛ درست مانند طلا و نقره که سالها توسط انسانها برای تجارت استفاده می شدند که بعدها اسکناس و بعدتر حواله ها و تراکنش های بانکی جایگزین آنها شدند. تمام این ابزارها در برهه هایی از تاریخ نقش پول را در مبادلات انسانها داشته اند. بیت کوین نیز یک نوع پول و وسیله تجارت بر بستر اینترنت است و در این موضوع بیشتر به حواله ها و تراکنش های بانکی شبیه است. اما جهت آشنایی کامل با جزئیات بیت کوین و روش کار با این پول خارق العاده، به صورت کامل باید به بخشهای متنوع آن بپردازیم.

بیت کوین چیست

بیت کوین(نام لاتین:Bitcoin؛نماد:BTC)، یک پول یا ارز دیجیتالاست که به صورت الکترونیکی توزیع و استفاده می شود. شبکه این ارز دیجیتال به صورت غیر متمرکز و کاربر به کاربر است. هیچ شخص یا نهادی این شبکه را کنترل نمی کند. ارز دیجیتال بیت کوین نمی تواند خارج از برنامه ریزی انجام شده، چاپ یا خلق شود و تعداد آن محدود است. فقط 21 میلیون بیت کوین برای همیشه تولید می شود. تراکنش های شبکه بیت کوین، در یک لاگ عمومی با تکنولوژی بلاک چین ذخیره می شوند.

در اولین مقالاتی که در وب فارسی در مورد بیت کوین نوشته شد،بیت کوین آینده پول های دیجیتال نامیده شد. اکنون به آن آینده در حال نزدیک شدن هستیم ولی باید یک گام فراتر گذاشته و بیت کوین را آینده پول بنامیم. در واقع بیت کوین و تکنولوژی پشت این پول و مزایای این تکنولوژی، شرایطی را به وجود آورده تا به این نتیجه برسیم که سیستم فعلی مالی و پولی دنیا که سالها بر اساس آن تبادلات مالی انجام شده، یک اشتباه و ناشی از ضعف و عدم وجود تکنولوژی های دیجیتال بوده است. پولِ آینده، بیت کوین یا چیزی شبیه به آن خواهد بود.که برای خرید  باید از صرافی ارز دیجیتال اقدام نمایید

چه کسی بیت کوین را ساخته است؟

بیت کوین برای اولین بار در سال 2009 به عنوان یک نرم افزار متن باز توسط یک برنامه نویس ناشناس (یا گروهی از برنامه نویسان) تحت نام مستعار ساتوشی ناکاموتو معرفی شد. شایعات زیادی در مورد هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو مطرح شده است، اما اغلب افراد نام برده شده به عنوان خالق بیت کوین، این ادعا را رد کرده اند.

ناکاموتو خود را یک مرد 37 ساله که در ژاپن زندگی می کند معرفی کرده است. با این حال از آنجا که تسلط وی به انگلیسی بسیار خوب به نظر می رسد و هیچ نشانه ای از نرم افزار وی در ژاپن وجود ندارد، در مورد این ادعا تردیدهایی وجود دارد. در اواسط سال 2010 ناکاموتو به سراغ موارد دیگری رفت و بیت کوین را در اختیار چند عضو برجسته جامعه بیت کوین قرار داد. ساتوشی نام گاوین اندرسون را به عنوان برنامه نویس و توسعه دهنده اصلی اعلام کرده است. تخمین زده می شود که ناکاموتو دارای یک میلیون بیت کوین است، که ارزش آن با قیمت فعلی، در حدود 6.5 میلیارد دلار تخمین زده می شود. جهت مشاهده توضیحات کاملتر در مورد خالق بیت کوین می توانید مقاله سازنده بیتکوین چه کسی است؟ را مطالعه نمایید. 

 

 

به گفته ی گاوین آندرسن، اولین چیزی که او پس از ناکاموتو در این پروژه بر آن تمرکز کرد، تمرکز زدایی بیشتر شبکه بیت کوین بود. او گفته که به گونه ای عمل کرده که حتی اگر با اتوبوس تصادف کند، این ارز دیجیتال به صورت مستقل و خودگردان به وجود خودش ادامه دهد.
از نظر بسیاری از مردم، مزیت اصلی بیت کوین، استقلال آن از دولت های جهان، بانک ها و شرکت ها است. هیچ مقام و یا صاحب قدرتی قادر نیست در تراکنش های بیت کوین دخالتی داشته باشد، بر آنها مالیات بسته و یا پول مردم را به زور چپاول کند. علاوه بر این، فعالیت های بیت کوین کاملا شفاف است. هر تراکنشی که صورت می گیرد در یک دفتر حساب گسترده عمومی به نام بلاک چین ذخیره می شود.
اساسا، با این که بیت کوین به عنوان یک شبکه تحت کنترل نیست، این امکان را برای کاربرانش فراهم می سازد تا کنترل کاملی بر تمام امورات مالی خود داشته باشند.

 

نتیجه تصویری برای بیت کوین

 

پشتوانه بیت کوین چیست؟

در ابتدا باید بگوییم هیچ ارزی در حال حاضر پشتوانه ندارد! در گذشته ارزها توسط بانکهای مرکزی بطور قراردادی با مقدار مشخصی طلا یا ارز سایر کشورها پشتیبانی یا به عبارت دقیق تر در مواقع مورد نیاز تسویه می شدند اما بعد از لغو قراردادهای بین الملی در این خصوص در دهه هفتاد میلادی، سیستم ارزی شناور در دنیا رایج شد. از آن زمان پشتوانه ای برای ارزها وجود ندارد و اعتبار و ارزش ارزها در حال حاضر به میزان مقبولیت آنها در بین افراد و جوامع بستگی دارد. بیت کوین هم از این قاعده مستثنی نیست و یک ارز شناور و در حال حاضر نسبتا مورد استقبال است. البته بیت کوین چند گام از ارزهای سنتی جلوتر است و سیستم بسیار شفاف، پیشرفته، منظم، دقیق و از پیش تعیین شده ای برای خلق بیت کوین های جدید دارد. بر خلاف ارزهای سنتی که به صورت بی رویه و غیر شفاف و عمدتا بدون اطلاع عموم، توسط بانکهای مرکزی چاپ یا خلق می شوند، شبکه بیت کوین طبق یک قرارداد از پیش تعیین شده، در هر بلاک مقدار مشخصی بیت کوین را خلق می کند که به عنوان پاداش به استخراج کننده یا ماینر همان بلاک تعلق می گیرد. طبق این قرارداد، این مقدار بیت کوین تازه خلق شده در هر بلاک که پاداش استخراج کننده بلاک است، هر چهار سال به نصف کاهش پیدا می کند. در چهار سال اول فعالیت شبکه بیت کوین این پاداش 50 بیت کوین برای هر بلاک بوده و در حال حاضر 12.5 بیت کوین برای هر بلاک است. با توجه به اینکه بطور میانگین هر ده دقیقه یکه بلاک ایجاد می شود و پاداش استخراج هر چهار سال به نصف کاهش پیدا می کند، در نهایت تعداد 21 میلیون بیت کوین تولید خواهد شد.

بیت کوین چطور کار می کند؟ بلاک چین چیست؟

یک کاربر در کیف پول خود فقط مقدار بیت کوین و مراحل و نتیجه تراکنش ها را می تواند مشاهده کند. در پشت فرایندهای شبکه بیت کوین، یک دفتر حساب عمومی به نام بلاک چین قرار دارد. این دفتر حساب شامل تمام تراکنش هایی است که تا به حال پردازش شده است. سوابق دیجیتال تراکنش ها در به اصطلاح بلاک ها قرار دارند. تراکنش ها توسط کاربران یا کیف پول آنها رمزگذاری شده و به شبکه ارسال می شوند. به این دلیل بیت کوین، ارز رمزپایه یا ارز رمزنگاری شده یا رمز ارز(cryptocurrency) نامیده می شود. این تراکنش های رمزگذاری شده سپس در بلاکها گنجانده می شوند.
اگر شخصی سعی کند فقط یک حرف یا عدد را در یک بلاک تراکنش تغییر دهد، این کار بر تمام بلاک ها تاثیر گذار خواهد بود. از آنجا که این یک دفتر حساب عمومی است، تلاش های اشتباه یا تقلب می تواند به راحتی توسط هر کسی قابل تشخیص و اصلاح باشد. هر کاربر در کیف پول خود می تواند اعتبار و صحت هر مبادله را بررسی کند. صحت هر تراکنش توسط امضای دیجیتال مربوط به آدرس های ارسالی محافظت می شود.
به دلیل وجود فرایند تایید، ممکن است تکمیل یک تراکنش در شبکه بیت کوین، چند دقیقه زمان ببرد. پروتکل بیت کوین به گونه ای طراحی شده است که استخراج هر بلوک در حدود 10 دقیقه زمان می برد. جهت آشنایی کامل با بلاک چین و مفاهیم آن، مطالب زیر می تواند به شما کمک کند:

 

ویژگی های بیت کوین

 

غیرمتمرکز بودن

یکی از اهداف اصلی ساتوشی ناکاموتو هنگام خلق بیت کوین، استقلال شبکه آن از هر گونه قدرت کنترل گر بود. این ارز دیجیتال رمزپایه به گونه ای طراحی شده است که هر شخص و هر کسب کار و همچنین هر دستگاه دخیل در استخراج و تایید اعتبار تراکنش ها، بخشی از یک شبکه وسیع را تشکیل می دهند. همچنین طراحی طوری است که حتی اگر بخشی از شبکه از دسترس خارج شود، پول همچنان در حرکت خواهد بود.
ناشناس بودن
این روزها بانک ها تقریبا همه چیز را درباره ی مشتریان خود شامل تاریخچه اعتبار، آدرس ها، شماره تلفن ها، روند دخل و خرج و نیز غیره را می دانند. با توجه به این که نیازی نیست کیف پول به هیچ گونه اطلاعات شناسایی شخصی مرتبط شود، این داستان در بیت کوین بسیار متفاوت است. در حالی که برخی از مردم نمی خواهند اموال آن ها به وسیله ی هیچ یک از مقامات کنترل و ردیابی شود، گروهی دیگر ممکن است استدلال کنند تجارت مواد مخدر، تروریسم، و سایر فعالیت های غیر قانونی و خطرناک با توجه به ویژگی ناشناس بودن بیت کوین، رشد و رونق پیدا می کند.
شفاف بودن
ناشناس بودن هویت دارندگان بیت کوین نسبی است، زیرا تراکنش های این ارز رمزپایه تنها زمانی انجام می گیرند که در پلت فرم بلاک چین ذخیره شده باشند. در تئوری، اگر آدرس کیف پول شما به طور عمومی مورد استفاده قرار گیرد، هر شخصی به وسیله ی مطالعه دفتر حساب بلاک چین، قادر است بگوید چه مقدار پول در آن قرار دارد. هر چند، ردیابی از آدرس بیت کوین به اشخاص هنوز هم تقریبا غیر ممکن است.
کسانی که تمایل دارند تراکنش هایشان ناشناس بماند، می توانند اقدامات لازم را برای گریز از رادار انجام دهند. کیف پول های متعددی وجود دارند که ابهام در تراکنش ها و امنیت شما را در اولویت قرار می دهند، اما ساده ترین کار، استفاده از چندین آدرس و عدم انتقال مقادیر عظیم پول تنها به یک آدرس بیت کوین می باشد.
سریع
شبکه بیت کوین پرداخت ها و انتقالات را تقریبا بلافاصله انجام می دهد و به طور معمول فقط چند دقیقه طول می کشد که در آن سوی دنیا شخص دیگری ارز را دریافت کند، در حالی که انجام چنین انتقالی در بانک ها می تواند چندین روز طول بکشد.
غیر قابل لغو
زمانی که بیت کوین را برای کسی انتقال می دهید، هیچ راهی برای لغو یا بازگرداندن آن وجود ندارد، مگر این که شخص دریافت کنند بخواهد بیت کوین را به شما بازگرداند. این یک تضمین برای دریافت و انتقال پرداخت است، به این معنی که شخصی که شما ارز را برای وی انتقال داده اید هرگز نمی تواند ادعا کند که انتقال برای وی انجام نشده است.

 

با بیت کوین چه چیزی می توان خرید؟

 

در سال 2009، هنگامی که بیت کوین برای اولین بار معرفی شد، مشخص نبود که چطور و کجا می توان از آن برای پرداخت ها استفاده کرد. در حال حاضر می توان عملا توسط این ارز همه چیز خرید. به عنوان مثال شرکت های بزرگی مانند مایکروسافت و دل، این ارز رمزپایه را جهت پرداخت برای خریداری بسیاری از محصولات و محتوای دیجیتال خود پذیرفته اند. می توانید بلیط هواپیما از هواپیمایی هایی مانند بالتیک ایر خریداری کنید و یا بلیط تئاتر خود را با بیت کوین بخرید. موارد دیگری مانند پرداخت هزینه هتل، خرید ملک، پرداخت صورت حساب رستوران و یا تهیه کارت هدیه نیز وجود دارند که می توان برای پرداخت و تهیه آن ها از بیت کوین استفاده کرد. در بازارهای بین المللی نیز جهت پرداخت ها می توان از این ارز رمزپایه استفاده کرد.
به هر حال، بیت کوین هنوز هم یک شکل جدید و کاملا پیچیده پرداخت است و بنابراین طبیعی است که مواردی که بتوان پرداخت ها را با این ارز انجام داد، محدود باشد. اما هر روز بازارها و مشاغل بیشتر و بیشتری انجام پرداخت های خود با این ارز را می پذیرند، از مشاغل و کافی شاپ های کوچک گرفته تا غول های صنایع مختلف.
علاوه بر این با توجه به دائمی بودن تغییر نرخ مبادلات بیت کوین، این ارز رمزپایه می تواند فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری باشد. علی غم این که این ارز هنوز یک ارز ناپایدار و تا حدی ناشناخته است، اما در طول 2 سال اخیر، ارزش آن بیش از ده برابر شده و قیمت بیت کوین در زمان نگارش این مطلب 6500 دلار است.

 

چطور می توان بیت کوین تهیه کرد؟ 

 

ساده ترین روش برای داشتن بیت کوین خرید آن است. این ارز رمزپایه را می توان از طریق انواع صرافی ارز دیجیتال موجود و در دسترس خریداری کرد یا قیمت بیت کوین را دید و یا به طور مستقیم از طریق سایر اشخاص آن را خرید. جهت پرداخت می توان از پول نقد یا کارت های اعتباری استفاده کرد و یا حتی از طریق سایر ارزهای رمزنگاری و تبادل با بیت کوین، آن را تهیه کرد. اما برای اولین انتقال  شما به یک کیف پول  نیاز خواهید داشت.

برای تهیه کیف پول گزینه های مختلفی وجود دارند، اما از مهم ترین آنها می توان به کیف پول های آنلاین و کیف پول های نرم افزاری که بر روی هارد رایانه شما ذخیره می شوند اشاره کرد. هیچ کیف پولی به طور کامل امن نیست، زیرا هارد رایانه شما می تواند خراب شود و یا کیف پول آنلاین ممکن است مورد حمله هکرها قرار گیرد. کیف پول های موبایل نیز وجود دارند که دارای ظرفیت ذخیره سازی بالایی هستند و هر لحظه همراه شما هستند. کیف پول های سخت افزاری و کیف پول کاغذی با دو کد QR نوع دیگر کیف پول ها هستند که نسبت به حملات سایبری و یا خرابی سخت افزاری ایمن می باشند. یکی از سایتهای ارائه دهنده کیف پول آنلاین، بلاک چین دات کام است که جزو اولین وبسایتها در این زمینه نیز می باشد. 

 

استخراج بیت کوین

 

نتیجه تصویری برای بیت کوین

 

راه دیگر بدست آوردن بیت کوین، استخراج آن است یا سایت پارسیان ارز که فروش بست کوین را رادارد . فقط چند سال پیش هر کسی با داشتن یک رایانه قدرتمند می توانست بیت کوین استخراج کند، اما در حال حاضر دیگر این گونه نیست. محبوبیت در حال افزایش این ارز و نرخ تبادل آن باعث شد تا کمپانی های بزرگ وارد گود شوند و با دستگاه های قدرتمند و تا دندان مسلح اقدام به استخراج بیت کوین کنند. این موضوع باعث مشکل شدن استخراج شده و هزینه های انرژی و هزینه استخراج مقرون به صرفه آن را افزایش داده است. علاوه بر این میزان بیت کوین های قابل استخراج به طور مداوم در حال کاهش است. هرچند سودآوری استخراج بیت کوین به صورت رویایی اولیه نیست ولی هنوز هم یک شیوه مناسب برای کسب درامد می تواند باشد. برای خرید ماینر میتوانید از سایت پارسیان ماینر استفاده کنید

بیت کوین را از دیگر روشها نیز می توانید کسب کنید. مثلا مانند سایر پولها می توانید بیت کوین را به عنوان حقوق دریافت نمایید. در حال حاضر شماری از کمپانی ها حقوق کارمندان خود را با بیت کوین می پردازند. یا اینکه می توانید در فروشگاه اینترنتی یا حتی فیزیکی خودتان سرویس پرداخت با بیت کوین را قرار دهید و مشتریان شما هزینه های سبد خرید خودشان را با بیت کوین بپردازند.

علاوه بر این موارد بسیاری از تبلیغات آنلاین را می توانید ببینید که به شما وعده می دهند که با عضو شدن یا انجام برخی فعالیت ها مانند مشاهده عکس، اشتراک گذاشتن عکس، تبلیغات یا گذاشتن پست، لایک یا کامنت می توانید بیت کوین کسب کنید. همانطور که قابل پیش بینی هم هست بسیاری از این کسب و کارها بیت کوین را با شبکه هرمی و طرح های پانزی گره زده و شما را تشویق به زیر مجموعه گیری با رویای کسب درآمد میلیونی می کنند. که البته از پیش به شما در مورد این موارد و صحت آنها هشدار می دهیم.

تفاوت های بیت کوین در برابر ارزهای سنتی

 

 

نتیجه تصویری برای بیت کوین

 

عدم تمرکز
همه ی ارزهای جهان به غیر ارز رمزنگاری، توسط یک متولی اداره می شوند. برای انجام یک تراکنش از طریق بانک، مردم باید هزینه های گزافی را بپردازند و معمولا زمان زیادی طول می کشد تا پول به صاحب آن برسد.
از سوی دیگر بیت کوین به وسیله ی هیچ شخصی کنترل نمی شود. آن دارای یک شبکه نامتمرکز است که توسط همکاری و ارتباط همه ی مردمی که در آن مشارکت دارند، ساخته شده است. به این دلیل، اگر حتی بخشی از شبکه خاموش و یا قطع شود، خللی در انجام تراکنش ها به وجود نمی آید.
بیت کوین نمی تواند جعلی و یا تقلبی باشد
بیت کوین طوری طراحی شده است که در برابر اقدامات تقلبی و جعل ارز مقاوم می باشد. این ارز رمزپایه با استفاده از فناوری بلاک چین و همچنین به وسیله ی مکانیزم های دفاعی گوناگونی که در هر الگوریتم گنجانده شده مشروعیت یافته است.
اکثر ارزهای سنتی کاملا مستعد تقلب هستند و کسانی که آنها کنترل را می کنند تقریبا هیچ راه حلی برای آن ندارند.
طول عمر
بیت کوین در یک شکل فیزیکی وجود ندارد و این به این معنی است که این ارز دیجیتال نمی تواند از نظر فیزیکی خراب شود یا از بین برود. هر بیت کوین برخلاف پول کاغذی و یا سکه ها دارای عمری ابدی است.
پس از ارسال بیت کوین امکان بازگشت آن وجود ندارد
اگر کسی به اشتباه ارز خود را به یک کیف پول دیگر واریز کند، امکان برگشت آن وجود ندارد. مانند بسیاری از ویژگی های دیگر بیت کوین، این کار برای جلوگیری از تقلب و کلاهبرداری انجام شده است. متاسفانه در مورد ارزهای سنتی و فیات، در اکثر تراکنش ها پس از ارسال، امکان برگشت پول تنها با یک تماس فراهم می شود.
عدم محدودیت
برخی ارزهای سنتی مانند یورو و دلار در کشورهای زیادی پذیرفته می شوند، اما بیشتر ارزها تنها می توانند در محدوده جغرافیایی کشور مبدا استفاده شوند. در مقابل بیت کوین، یک ارز آنلاین است، به این معنی که محدوده عمل مجاز آن در سراسر جهان است


ماینر ساز

    نظر

رمز ارزها در سطح جهانی توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌ و این پدیده به یکی از مهم‌ترین موضوعات و در عین‌ حال چالش‌های اقتصادی در کشورهای متعدد تبدیل شده است


به گزارش ایبِنا، رمز ارزها در سطح جهانی توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌ و این پدیده به یکی از مهم‌ترین موضوعات و درعین‌حال چالش‌های اقتصادی در کشورهای متعدد تبدیل شده است. ارزهای رمزنگار در ایران نیز سروصدای بسیاری به پا کرده‌اند و همین مسئله باعث شده است ارزهای رمزنگاری‌شده به یکی از عناوین جنجالی سال جاری در حوزه? اقتصادی و فناوری ایران تبدیل شود.

در اوایل تابستان، موضوع رمز ارزها به‌صورت ناگهانی به یکی از داغ‌ترین موضوعات اقتصادی، فناوری، و انرژی کشور تبدیل شد و توانیر با انتشار اطلاعیه‌ای تا?کید کرد باماینرها برخورد خواهد کرد و انشعابات برق استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال تا اطلاع ثانوی و زمان اعلام شرایط تخصیص برق به فعالان ماینینگ قطع خواهد شد و همین موضوع باعث شد تا علاوه بر قطع برق، هزاران مزرعه? استخراج رمزارز در سراسر کشور پلمب و تعداد زیادی دستگاه ماینر از سوی نهادهای قضایی و انتظامی توقیف شود.

دولت در راستای ساماندهی وضعیت رمز ارزها تصمیم گرفته است در جهت قانون‌گذاری و ابلاغ الزامات حرکت کند تا نگرانی‌ها را از بین ببرد و از فرصت‌های این فناوری مالی جدید به‌نفع اقتصاد کشور استفاده شود که در همین راستا نیز استخراج ارزهای دیجیتال را به‌عنوان صنعت به رسمیت شناخت و ضوابطی را منتشر و ابلاغ کرد که بر اساس آن ماینرها می‌توانند با دریافت مجوزهای لازم به‌صورت قانونی فعالیت داشته باشند. اما، ماینینگ صرفاً یکی از بخش‌های ارزهای رمزنگار است و در بخش‌هایی همچون خریدوفروش رمزارزها، تولید و انتشار رمزارز و توکن‌های دارای پشتوانه? مشهود یا غیرمشهود در کشور اختلاف‌نظرهایی وجود دارد.

دولت وظایفی را در حوزه? رمزارزها و زیرساخت‌های صنعت استخراج ارزهای رمزنگاری‌شده به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که این پروژه‌ها در دستور اقدام قرار گرفته و درحال پیگیری است. سکاندار این وزارتخانه نگاه مثبتی به رمزارزها و فناوری بلاک چین دارد و بر همین اساس نشریه تازه های اقتصاد با محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفتگویی انجام داده تا از او درباره? نگاه دولت به صنعت استخراج رمزارزها و آینده? ارزهای رمزنگار بپرسد، که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

یکی از مهم‌ترین پرسش‌هایی که مطرح می‌شود، بحث جایگاه رمزارزها در اقتصاد دیجیتال و آینده? این پدیده? فنّاورانه? مالی در اقتصاد ایران است. به‌نظر شما، ارزهای رمزنگار حبابی تخیلی‌اند یا آن‌ها به یکی از بازیگران اقتصاد هوشمند تبدیل خواهند شد؟

باید توجه داشت که رمزارزها صرفاً یکی از محصولات فناوری انقلابی بلاکچین هستند که بدون شک در سال‌های آینده تحولاتی عظیم و زیرساختی در تمام عرصه‌ها به‌خصوص ارتباطات و نظام اقتصادی و بانکی ایجاد خواهند کرد. اعتقاد دارم باید با فناوری‌های جدید همگام شد تا دچار عقب‌ماندگی نشویم و در این راستا نیاز است دولت و دستگاه‌های مسئول با فناوری‌های جدید به‌صورت قهری برخورد نکنند و برای استفاده از مزایای آن نسبت به افزایش آگاهی، تعامل با بخش خصوصی، و قانون‌گذاری مناسب اقدام کنند.

اقتصاد هوشمندِ آینده اقتصادی است که صرفاً با تعامل با بخش خصوصی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و کسب‌وکارهای نوآورانه محقق خواهد شد؛ بر همین اساس، ضرورت دارد ایران نیز در راستای تحقق اقتصاد هوشمند، بهره‌گیری از ظرفیت فناوری‌های جدیدی همچون بلاک‌چین، رمزارزها، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، و… را به‌صورت جدی در دستور کار خود قرار دهد و دولت وظیفه دارد تا زیرساخت‌های لازم فعالیت و توسعه? کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری‌های جدید را برای گسترش اقتصاد فراهم کند.

رمزارزها و فناوری بلاک‌چین یکی از ارکان اقتصاد هوشمند هستند و در نظام اقتصادی و بانکی آینده جایگاهی ویژه خواهند داشت؛ بر همین اساس، باید این تحول را بسیار جدی گرفت و اقدامات لازم برای بهره‌گیری از فرصت‌ها و کاهش مخاطرات انجام داد، زیرا اگر عقب‌مانده شود، علاوه بر ازبین‌رفتن فرصت‌ها، شاهد تهدیدات متعددی خواهیم بود و دولت نیز بر اساس روال گذشته نسبت به تحریم فناوری اقدام می‌کند.از

ماینینگ رمزارزها را برای ایران جهنم می‌دانید یا معتقدید که دروازه? ورود به بهشت است؟

اعتقاد دارم که ماینینگ مسیری است که در نهایت به دو تونل ختم می‌شود؛ تونل اول مسیر بهره‌گیری از فرصت‌های صنعت استخراج ارزهای رمزنگاری‌شده با رعایت الزامات قانونی مطرح‌شده از سوی دولت است که با عنوان بهشت ماینینگ می‌توان عنوان کرد و بر اساس آن دولت زیرساختی را فراهم می‌کند و ماینرها با داشتن شرایط و مجوز با پرداخت تعرفه? مناسب برق نسبت به تولید ارزش به‌نفع خود و کشور اقدام می‌کنند که دولت نیز به‌دنبال تحقق این فضاست. اما، تونل دیگری وجود دارد که در آن فضایی خاکستری وجود دارد و دولت نسبت به سکوت یا اعلام ممنوعیت ماینینگ ارزهای رمزنگار اقدام می‌کند و ماینرها نیز با استفاده از برق ارزان فضایی آشفته را به ضرر کشور و صرفاً سودآوری برای خود فراهم می‌کنند که نهادهای امنیتی و حاکمیتی از آن نگرانی دارند ماینر ساز.

ماینرها در ایران معتقدند ورود و قانون‌گذاری دولت برای ایجاد مجوز و زیرساخت‌های لازم در زمینه? صنعت استخراج ارزهای رمزنگاری‌شده حرکتی مثبت و رو به جلو است تا این صنعت ساماندهی شود. اما، قوانین ابلاغ شده از سوی دولت ازجمله تعرفه? برق مشکلات متعددی دارد که باید اصلاح شود و در غیر این‌صورت ماینرها از ایران به کشورهای همسایه مهاجرت خواهند کرد و خروج سرمایه از کشور رخ می‌دهد. به‌نظر شما، راهکار مناسب برای گسترش صنعت ماینینگ در کشور و رفع دغدغه‌های بخش خصوصی چیست؟

قانونی‌شدن استخراج ارزهای رمزنگاری‌شده در کشور گامی برای خلق ارزش به‌نفع کشور و ساماندهی فضای ماینینگ بود تا برق ارزان به‌عنوان سرمایه? ملی به حراج نرود. تا?کید دارم که برق نباید به‌صورت بسیار ارزان یا بسیار گران به ماینرها تعلق گیرد، بلکه باید با قیمتی رقابتی و مناسب به ماینرها برق ارائه شود تا آن‌ها بتوانند به‌عنوان بازگیران بخش خصوصی علاوه بر خود برای کشور ارزش‌آفرینی داشته باشند.

اعتقاد دارم درصورتی‌که ماینرها بتوانند در کنار نیروگاه‌ها مستقر بشوند، می‌توانند به‌صورت توافقی و رقابتی تعرفه? برق خود را تعیین کنند که می‌تواند به‌نفع کسب‌وکار آن‌ها و رفع دغدغه‌های موجود از سوی بخش خصوصی باشد و درعین‌حال نیز نیروگاه‌ها از سود بیشتر قیمت فروش برق به ماینرها نسبت به دولت مرتفع شوند.

ما در ایران می‌توانیم فارم ماینینگ (مزارع استخراج رمزارز) داشته باشیم که تحت قوانینی در آن‌ها اقدام به استخراج بیت‌کوین و سایر رمزارزها شود و این موضوع اگر تحت نظارت قانونی انجام شود می‌تواند برای کشور سودآوری داشته باشد و به‌نفع کشور است.

به تازگی چند نیروگاه‌ به‌ خصوص نیروگاه‌های حرارتی که در شمال کشور فعالیت می‌کنند، برای ارائه? برق به ماینرها اعلام آمادگی داشتند و تا?کید کرده‌اند که دولت برق آن‌ها را خریداری نکرده و باعث شده است در آستانه? ورشکستگی قرار بگیرند و علاقه دارند با ماینرها برای فروش برق توافق داشته باشند. آیا این مدل توافق دوطرفه برای فعالیت ماینرها و گسترش صنعت ماینینگ مطلوب‌تر نیست؟

یکی از موضوعات مهمی که باید به آن توجه داشت این بحث است که در ایران همواره مشکل ساعات اوج مصرف برق یا همان ساعات پیک را نداریم و صرفاً در تابستان در برخی ساعات شاهد پیک مصرف هستیم که براین‌اساس می‌توان از زیرساخت صنعت برق کشور برای تولید رمزارز استفاده کرد که ارزش‌افزوده? ناشی از آن به‌مراتب نسبت به فروش برق با قیمت ارزان به کشورهای همسایه ارزش بیشتری دارد.

اعتقاد دارم صنعت ماینینگ می‌تواند باعث افزایش کی پی‌های نتورک برق کشور شود، اما باید توجه داشت تا مزارع استخراج رمزارز در نزدیکی نیروگاه‌ها باشد. درخواست نیروگاه‌های کوچک از دولت برای فروش برق به ماینرها فرصتی بسیار خوب برای استقرار ساماندهی‌شده? فعالان بخش خصوصی در کنار نیروگاه‌ها برای افزایش سودآوری نیروگاه‌ها، تا?مین نیاز ماینرها، و کاهش هزینه‌های شبکه? توزیع برق است که موافقت با آن فرصت‌های مناسبی را خلق خواهد کرد.

آیا وزارت ارتباطات در زمانی که فضای خاکستری در کشور حاکم بود، برای ماینینگ مجوز داد؟

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ارگان‌های وابسته به آن هیچ مجوزی در خصوص استخراج ارزهای رمزنگاری‌شده به کسب‌وکارها ارائه نکرده‌اند، زیرا مجوزی در این زمینه وجود نداشته است. اما درحال حاضر که دولت ماینینگ را به‌عنوان صنعت به رسمیت شناخته و ضوابط لازم را اعلام کرده است، وزارت ارتباطات آمادگی دارد از ماینرهای ایرانی دارای مجوز و شرایط لازم که قصد فعالیت به‌صورت گسترده دارند حمایت کند و در همین راستا نیز منطقه? ویژه? اقتصادی پیام فرصتی خوب برای استقرار و فعالیت آن‌ها به‌صورت قانونی برای تولید رمزارز است.


ماینر چیست

    نظر

ماینر چیست

احتمالا این روزها اسم دستگاه ماینر یا همان ASIC یا ماینر چیست زیاد شنیده اید در این مقاله میخواهیم بطور کلی توضیحی کامل در مورد ماینینگ و دستگاه ماینر داشته باشیم تا اطلاعات شما در مورد ماینر بیشتر شود و فعالیت در زمینه ارز دیجیتال بهترین انتخاب را مناسب با بودجه و سرمایه خود تهیه کنید.

امار افزایش جستجوی عبارت «ماینر چیست یا خرید ماینر» در موتورهای جستجو به وضوع دیده میشود که برخی به فکر خرید دستگاه ماینر و کسب درآمد از صنعت ماینینگ افتاده‌اند. در این مقاله تلاش می‌کنیم بیشتر به این موضوع بپردازیم و دیدگاه بهتری دراین خصوص به شما بدهیم.

ماینر چیست

در سراسر دنیا کسانی که به کار استخراج ارز دیجیتال مثل بیت‌کوین اتریوم یا سایر ارزهای دیجیتال مشغول هستند، ماینر می‌گویند و این افراد تلاش می‌کنند با استفاده از دستگاهای متنوع ماینر به تعداد بیشتری از رمزارزهای استخراج نشده دست یابند و با سیو یا فروش آنها به سود دست یابند و اینده بهتری را برای خود بسازند.

استخراج

به طور کلی استخراج فرآیند تأیید تراکنش‌های ارزدیجیتال و ثبت آنها در دفتر کل توزیع استخراج است. این عملکرد به غیرمتمرکز سازی شبکه رمزارزها و افزایش امنیت شبکه کمک می‌کند و در نهایت رمزارز جدید ایجاد می‌کند.

خلاصه تراکنش‌های مورد قبول در بلوک‌ها جمع می‌شوند و برای اضافه شدن این بلوک‌های تازه به زنجیره بلوک‌های موجود یک پازل کدگذاری وجود دارد که از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است و باید حل شود. هر سیستمی یا ماینری که این پازل را حل کند پاداش می‌گیرد.

درآمد ماینر

با توجه به قدرت پردازش بسیار بالا که برای ماین یک بلاک از بلاک‌چین بیت‌کوین نیازلازم است، ماینرها به گروه‌های استخراج ارز می‌پیوندند تا با همکاری همدیگر، بتوانند بلاک‌های بیشتری استخراج کنند. به این گروه‌های استخراج، اصطلاحاً استخر (Pool) گفته می‌شود.

بیت کوین‌ها در واحدهایی به نام بلاک توسط ماینر ها استخراج می‌شوند.

در زمان حال پاداش استخراج هر بلاک، 12.5 بیت ‌کوین است؛ بنابراین وقتی تراکنش‌ها در یک بلاک جای می‌گیرند و بلاک استخراج می‌شوند، به استخراج‌کنندگانی که در استخراج آن بلاک نقش داشتند 12.5 بیت‌کوین می‌رسد که این بلاک تعداد زیادی ماینر لازم دارد.

پس از هاوینگ یا نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین که 25 ماه اردیبهشت امسال رخ میدهد، پس از استخراج هر بلاک، پاداش استخراج از 12.5 بیت کوین به 6.25 بیت کوین میرسد یعنی نصف میشود.

حال که متوجه شدیم ماینر چیست حال تولید کننده دستگاه ماینر چه شرکت های هستند.کمپانی Bitmain  از تولید کنندکان اصلی و پیشگامان این صنعت میباشد ، ماینر های این شرکت موسوم به Antminer  در سرتاسر جهان به فروش میرسند و مشتریان خاص خود را دارد،و شرکت های دیگری مثلwhatsminer,innosilocon,ebangاشاره کرد.

 

 

خرید ماینر مناسب

اولین نکته قیمت دستگاه است و سرمایه شماست. این فاکتور همیشه در زمان محاسبه دوره بازگشت سرمایه مورد توجه قرار می‌گیرد. شما باید این نکته را در نظر بگیرید که زمانی که شما فرآیند استخراج را شروع می‌کنید،درآمد ماه اول اول شما در واقع هزینه تجهیزاتی مثل وای فای که خریداری کردید را پوشش می‌دهد و پس از آن به سوددهی خواهید رسید.

مصرف برق ویژگی مهم دستگاه‌های ای‌سیک است. مد نظر گرفتن این فاکتور در صورت استفاده از چند دستگاه به طور هم‌زمان و پاسخ‌گویی قدرت شبکه برق اهمیت ویژه‌ای دارد.

نکته دیگر که باید به آنرا مورد بررسی قرار دهید قدرت دستگاه و یا نرخ هش است که به تراهش بر ثانیه (Th/s)، گیگاهش بر ثانیه (Gh/s) و واحدهای دیگر گفته می‌شود. هر چه نرخ هش بزرگ‌تر باشد،محاسبات با سرعت بیشتری انجام میشود و در نتیجه شانس دریافت پاداش استخراج بیشتر افزایش می‌یابد.

 

و حالا گرما و سر و صدا ارزش اشاره کردن را دارد،. همان‌طور که می‌دانید صدا و گرمای ایجاد شده توسط دستگاه‌های ماینر زیاد است حدودا70dc و اگر این موضوع برای شما اهمیت دارد، زمان خرید باید به آن توجه کنید و آن را مد نظر قرار دهید

مجموعه ماینر ساز با داشتن تجربه بیش از2سال در زمینه ماینینگ میتوانن این مسائل را حل کنند و تجربیات خود را اختیار شما قرار دهند و بهترین دستگاه مورد نظر خود را خرید کنید


خرید ماینر

    نظر

ماینر چیست

احتمالا این روزها اسم دستگاه ماینر یا همان ASIC یا ماینر چیست زیاد شنیده اید در این مقاله میخواهیم بطور کلی توضیحی کامل در مورد ماینینگ و دستگاه ماینر داشته باشیم تا اطلاعات شما در مورد ماینر بیشتر شود و فعالیت در زمینه ارز دیجیتال بهترین انتخاب را مناسب با بودجه و سرمایه خود تهیه کنید.

امار افزایش جستجوی عبارت «ماینر چیست یا خرید ماینر» در موتورهای جستجو به وضوع دیده میشود که برخی به فکر خرید دستگاه ماینر و کسب درآمد از صنعت ماینینگ افتاده‌اند. در این مقاله تلاش می‌کنیم بیشتر به این موضوع بپردازیم و دیدگاه بهتری دراین خصوص به شما بدهیم.

ماینر چیست

در سراسر دنیا کسانی که به کار استخراج ارز دیجیتال مثل بیت‌کوین اتریوم یا سایر ارزهای دیجیتال مشغول هستند، ماینر می‌گویند و این افراد تلاش می‌کنند با استفاده از دستگاهای متنوع ماینر به تعداد بیشتری از رمزارزهای استخراج نشده دست یابند و با سیو یا فروش آنها به سود دست یابند و اینده بهتری را برای خود بسازند.

استخراج

به طور کلی استخراج فرآیند تأیید تراکنش‌های ارزدیجیتال و ثبت آنها در دفتر کل توزیع استخراج است. این عملکرد به غیرمتمرکز سازی شبکه رمزارزها و افزایش امنیت شبکه کمک می‌کند و در نهایت رمزارز جدید ایجاد می‌کند.

خلاصه تراکنش‌های مورد قبول در بلوک‌ها جمع می‌شوند و برای اضافه شدن این بلوک‌های تازه به زنجیره بلوک‌های موجود یک پازل کدگذاری وجود دارد که از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است و باید حل شود. هر سیستمی یا ماینری که این پازل را حل کند پاداش می‌گیرد.

درآمد ماینر

با توجه به قدرت پردازش بسیار بالا که برای ماین یک بلاک از بلاک‌چین بیت‌کوین نیازلازم است، ماینرها به گروه‌های استخراج ارز می‌پیوندند تا با همکاری همدیگر، بتوانند بلاک‌های بیشتری استخراج کنند. به این گروه‌های استخراج، اصطلاحاً استخر (Pool) گفته می‌شود.

بیت کوین‌ها در واحدهایی به نام بلاک توسط ماینر ها استخراج می‌شوند.

در زمان حال پاداش استخراج هر بلاک، 12.5 بیت ‌کوین است؛ بنابراین وقتی تراکنش‌ها در یک بلاک جای می‌گیرند و بلاک استخراج می‌شوند، به استخراج‌کنندگانی که در استخراج آن بلاک نقش داشتند 12.5 بیت‌کوین می‌رسد که این بلاک تعداد زیادی ماینر لازم دارد.

پس از هاوینگ یا نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین که 25 ماه اردیبهشت امسال رخ میدهد، پس از استخراج هر بلاک، پاداش استخراج از 12.5 بیت کوین به 6.25 بیت کوین میرسد یعنی نصف میشود.

حال که متوجه شدیم ماینر چیست حال تولید کننده دستگاه ماینر چه شرکت های هستند.کمپانی Bitmain  از تولید کنندکان اصلی و پیشگامان این صنعت میباشد ، ماینر های این شرکت موسوم به Antminer  در سرتاسر جهان به فروش میرسند و مشتریان خاص خود را دارد،و شرکت های دیگری مثلwhatsminer,innosilocon,ebangاشاره کرد.

 

خرید ماینر مناسب

اولین نکته قیمت دستگاه است و سرمایه شماست. این فاکتور همیشه در زمان محاسبه دوره بازگشت سرمایه مورد توجه قرار می‌گیرد. شما باید این نکته را در نظر بگیرید که زمانی که شما فرآیند استخراج را شروع می‌کنید،درآمد ماه اول اول شما در واقع هزینه تجهیزاتی مثل وای فای که خریداری کردید را پوشش می‌دهد و پس از آن به سوددهی خواهید رسید.

مصرف برق ویژگی مهم دستگاه‌های ای‌سیک است. مد نظر گرفتن این فاکتور در صورت استفاده از چند دستگاه به طور هم‌زمان و پاسخ‌گویی قدرت شبکه برق اهمیت ویژه‌ای دارد.

نکته دیگر که باید به آنرا مورد بررسی قرار دهید قدرت دستگاه و یا نرخ هش است که به تراهش بر ثانیه (Th/s)، گیگاهش بر ثانیه (Gh/s) و واحدهای دیگر گفته می‌شود. هر چه نرخ هش بزرگ‌تر باشد،محاسبات با سرعت بیشتری انجام میشود و در نتیجه شانس دریافت پاداش استخراج بیشتر افزایش می‌یابد.

 

و حالا گرما و سر و صدا ارزش اشاره کردن را دارد،. همان‌طور که می‌دانید صدا و گرمای ایجاد شده توسط دستگاه‌های ماینر زیاد است حدودا70dc و اگر این موضوع برای شما اهمیت دارد، زمان خرید باید به آن توجه کنید و آن را مد نظر قرار دهید

مجموعه ماینر ساز با داشتن تجربه بیش از2سال در زمینه ماینینگ میتوانن این مسائل را حل کنند و تجربیات خود را اختیار شما قرار دهند و بهترین دستگاه مورد نظر خود را خرید کنید


دستگاه ماینر

    نظر

 

 

انت ماینر (Antminer)، شناخته‌شده‌ترین و معروف‌ترین ماینر ای‌سیک در بازار است که توسط شرکت چینی بیت مین تولید می‌شود. بالا گرفتن تب ماینینگ ارزهای دیجیتال در ایران و سایر کشورها، بسیاری از افرادی را که با بیت کوین و ارزهای دیجیتال آشنا نبودند را به سمت استخراج آن‌ها کشانده است. در ادامه با ما همراه باشید و هر آن‌چه در رابطه با انت‌ ماینرها نیاز است بدانید را در این مقاله مطالعه کنید.

نگاهی به امپراطوری استخراج بیت کوین

 

بیت مین یک شرکت فناوری چینی است که اکثر افرادی که در حوزه استخراج ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند نام آن را به سبب دستگاه‌های ایسیک انت ماینر شنیده‌‌اند و با آن آشنایی دارند. اما فعالیت‌های این شرکت تنها به ماینرها محدود نمی‌شود و محصولاتی مانند تراشه‌ها، سرورها و خدماتی از قبیل راهکارهای رایانش ابری در حوزه بلاک چین و هوش مصنوعی نیز ارائه می‌دهد.

دفتر مرکزی و هسته اصلی این شرکت در سال 2013 در پکن تاسیس شد و در حال حاضر بیت مین حوزه فعالیت خود را در هنگ‌کنگ، سنگاپور و ایالات متحده نیز گسترش داده است. در ژانویه 2019 که ارزش بازار ارز دیجیتال برابر با 122 میلیارد دلار بود، ارزش شرکت بیت مین حدود 15 میلیارد دلار برآورد شد که رقم قابل توجهی برای یک شرکت فعال در حوزه کریپتو محسوب می‌شود.

در زمینه استخراج ارز دیجیتال، بیت مین 75 درصد نیاز جهانی به ماینر ای‌سیک را با فروش میلیون‌ها عدد دستگاه‌ انت ماینر تامین می‌کند و سهم عمده‌ای در این بازار دارد.

بیش از 85 درصد درآمد این شرکت در نتیجه فروش دستگاه‌ها و تجهیزات ماینینگ و مابقی آن از طریق استخراج انحصاری و خدمات استخر و فارم‌های استخراج و دیگر فعالیت‌های این شرکت به دست می‌آید.

همان‌طور که پیش‌تر نیز عنوان شد، محصول شناخته‌شده بیت مین دستگاه‌ ماینر ای‌سیک انت ماینر است. بیایید نگاهی جزئی‌تر به دستگاه‌های ای‌سیک و این محصول داشته باشیم.

ماینر چیست؟

مدارهای مجتمع با کاربرد خاص یا همان ASICها به طور خاص طراحی شده‌اند که فقط یک کار را انجام دهند؛ استخراج ارز دیجیتال با سرعت بالا و مصرف برق پایین. ای‌سیک‌ها در نتیجه توسعه و پیشرفت بلاک چین‌ها و افزایش سختی شبکه و به دنبال آن عدم سودآوری کارت‌های گرافیک برای استخراج برخی ارزها ایجاد شدند.

هر ارز دیجیتالی، الگوریتم رمزنگاری هش مخصوص خود را دارد و ماینرهای ای‌سیک‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که بتوانند با استفاده از آن الگوریتم خاص کار استخراج را انجام دهند.

به عنوان مثال ماینرهای ای‌سیک بیت کوین به گونه‌ای طراحی می‌شوند که بتوانند الگوریتم هش SHA-256 را محاسبه کنند. این بدان معناست که این دستگاه‌ها قادر خواهند بود که هر ارز دیگری مانند بیت کوین کش، که مبتنی بر الگوریتم مشابهی است را نیز استخراج کنند.

الگوریتم‌های پشتیبانی شده توسط انت ماینرها

 

شرکت بیتمین الگوریتم‌های مختلفی را برای انت ماینرهای خود در نظر گرفته است. پرکاربردترین دستگاه‌های ای‌سیک عرضه شده به بازار از الگوریتم‌های زیر پشتیبانی می‌کنند:

الگوریتم SHA-256

اولین دستگاه استخراج ای‌سیک بر مبنای این الگوریتم و برای استخراج بیت کوین طراحی شد و در واقع شناخته‌شده‌ترین الگوریتم در دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید. استخراج ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، بیت کوین کش، کرون، پیرکوین، سیس‌کوین و … بر اساس این الگوریتم صورت می‌گیرد. دستگاه‌های Anminer S15، Antminer S11، Antminer S9 و Antminer S17 از جمله ماینرهای بیت مین هستند که با این الگوریتم کار می‌کنند.

الگوریتم Equihash

اکوئی‌هش یک الگوریتم بر مبنای اثبات کار است که توسط گروه تحقیقاتی دانشگاه لوگزامبورگ معرفی و توسعه داده شد. آن‌ها این الگوریتم را به منظور مقابله با مشکل سلطه دستگاه‌های ای‌سیک مختص استخراج بیت کوین و سکه‌های مشابه و تمرکززدایی در این صنعت طراحی کردند. از این الگوریتم برای استخراج ارزهایی مانند زی‌کش، زن‌کش، کومودو و … استفاده می‌شود. شرکت بیت مین دستگاه‌های انت‌ماینر Z9 mini، انت ماینر Z9 و انت ماینر Z11 را برای این الگوریتم تولید کرده است.

الگوریتم X11

این الگوریتم در زمان ایجاد ارز دیجیتال دش (Dash) پیشنهاد و ارائه شد. این الگوریتم 11 تابع هش را برای اثبات کار مورد استفاده قرار می‌دهد. ارزهایی از قبیل دش، مانیتری‌یونیت، اونیکس و … از این الگوریتم بهره می‌برند. انت ماینر D3 برای این الگوریتم ساخته شده است.

الگوریتم Scrypt

الگوریتم اسکریپت عملکردی امن برای تولید کلید بر مبنای رمز عبور است. برای هک کردن این الگوریتم، شما نیاز به حجم زیادی از حافظه با دسترسی تصادفی دارید. از این الگوریتم برای استخراج ارزهایی مانند لایت کوین، دوج کوین، ورج و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله ماینرهایی که این الگوریتم را استخراج می‌کنند، انت ماینر L3 و ++L3 است.

نوع الگوریتم برای پروتکل اثبات کار از اهمیت برخوردار است. کاربرانی که در فرآیند استخراج یک ارز مشارکت می‌کنند، با توجه به میزان فعالیتشان پاداش دریافت می‌کنند.

الگوریتم‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد از رایج‌ترین الگوریتم‌های دستگاه‌های انت ماینر هستند. از دیگر الگوریتم‌ها می‌توان به تنسوریتی (Tensority)، بلیک 256آر14 (Blake256R14) و بلیک 2بی (Blake2B) اشاره کرد. ذکر این نکته ضروری است که در حال حاضر شرکت بیت مین تنها به تولید دستگاه‌های استخراج مبتنی بر الگوریتم SHA-256 و Equihash می‌پردازد و عرضه سایر دستگاه‌ها را متوقف کرده است.

هنگام خرید انت ماینر به چه نکاتی باید توجه کنید؟

 

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید قدرت دستگاه و یا  نرخ هش است که به تراهش بر ثانیه (Th/s)، گیگاهش بر ثانیه (Gh/s) و واحدهای این‌چنینی بیان می‌شود. هر چه عدد این شاخص بزرگ‌تر باشد، محاسبات با سرعت بیشتری صورت می‌پذیرد و در نتیجه شانس دریافت پاداش استخراج بیشتر افزایش می‌یابد.

مصرف برق دومین ویژگی مهم دستگاه‌های ای‌سیک است. در نظر گرفتن این فاکتور در صورت استفاده از چند دستگاه به طور هم‌زمان و پاسخ‌گویی قدرت شبکه برق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کارایی انرژی و میزان بازده دستگاه از دیگر ویژگی‌های مهم و پیچیده است. فروشندگان این دستگاه‌ها معمولا این پارامتر را با نسبت انرژی مصرف شده به هش پردازشی (J/Th) بیان می‌کنند. هر چه این نسبت کوچک‌تر باشد، کارایی دستگاه بیشتر است.

ویژگی مورد بررسی دیگر قیمت دستگاه است. این فاکتور همیشه در هنگام محاسبه دوره بازگشت سرمایه مورد توجه قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر شما باید این نکته را در نظر بگیرید که زمانی که شما فرآیند استخراج را آغاز می‌کنید، درآمد چند ماه اول شما در واقع هزینه تجهیزاتی که خریداری کردید را پوشش می‌دهد و پس از آن به سوددهی خواهید رسید.

ویژگی‌های که شاید در مقابل دیگر موارد خیلی حائز اهمیت نباشد اما ارزش اشاره کردن را دارد، سروصدا و تولید گرمای این دستگاه‌ها است. همان‌طور که می‌دانید صدا و گرمای ایجاد شده توسط دستگاه‌های ای‌سیک زیاد است و اگر این موضوع برای شما اهمیت دارد، در هنگام خرید باید به آن توجه کنید و آن را مد نظر قرار دهید.

ماینر USB و اولین انت ماینر

در سال‌های اولیه عرضه بیت کوین استخراج با لب تاب امکان‌پذیر بود. شعار «هر کامپیوتر، یک حق رای» را به خاطر دارید؟ اما با افزایش ارزش بیت کوین و به تبع آن افزایش سختی شبکه، توسعه‌دهندگان روش‌ها و ابزار کارآمدتری مانند استخراج  با استفاده از کارت گرافیک (GPU) را برای استخراج آن ارائه کردند.

بعدها روش‌هایی مانند استخراج با استفاده از آرایه دریچه‌ای برنامه‌پذیر در محل (FPGA) و استخراج با استفاده از مدارهای مجتمع با کاربرد خاص (ASIC) نیز ارائه شد.

 

اولین ماینرهای ای‌سیک در اندازه‌های خیلی کوچک و به صورت USB ساخته و به بازار عرضه شدند. در هر ماینر USB، یک یا 2 عدد تراشه استخراج قرار دارد. اما همان‌طور که قابل حدس است توان پردازشی این نوع از ماینرها بسیار پایین است و نمی‌توان از آن انتظار سودآوری داشت.

ماینر USB شرکت بیتمین نیز با نام Antrouter R1 Wifi Solo نمونه‌ای از ماینرهای USB است که دارای توان پردازشی 5.5 GH/s بوده و سودآوری آن حدود 1 دلار در سال است! الگوریتم به کار رفته در این ماینر SHA-256 است.

اما در نوامبر سال 2013، که هنوز یک سال از تاسیس بیت مین نگذشته بود، بیتمین اولین سری دستگاه‌های استخراج ای‌سیک خود را با نام انت ماینر S1 به بازار عرضه کرد.

در آن زمان تعداد شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کردند به اندازه امروز زیاد نشده بود و تنها رقبای بیت مین، ای‌سیک‌ماینر (ASICMiner) و باترفلای لبز (Butterfly Labs) بودند. هر دوی این شرکت‌ها جایگاهی بهتر از بیت مین داشتند و از سال 2012 موفق به تولید تراشه‌های ای‌سیک شده بودند.

شاید هک صرافی و وقایعی که به دنبال آن اتفاق افتاد را بتوان یکی از دلایل سلطه بیتمین بر بازار دانست. هک یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال آن دوران که منجر به سقوط بازار و کاهش 50 درصدی ارزش بیت کوین در کمتر از 24 ساعت شد، از علاقه مردم به استخراج بیت کوین کاست.

کاهش تقاضای خرید دستگاه‌های استخراج، سبب شد که رقبای بیتمین به کسب و کارهای دیگر روی آورند و فرصت به وجود آمده، به بیتمین این امکان را داد تا بازار را از آن خود کند. معرفی انت ماینر S5 در سال 2015،  بیتمین را دوباره به شرایط مساعد و سوددهی رساند.

چند نمونه از شناخته‌شده‌ترین دستگاه‌های انت ماینر

انت ماینر S9

 

زمانی که اولین محموله انت ماینر S9‎ به دست استخراج‌کنندگان مشتاق رسید، میزان رضایت آن‌ها از این دستگاه باعث همه‌گیر شدن و معروف شدن آن شد. انت ماینر S9 خیلی زود به کارآمدترین ماینر ای‌سیک در بازار تبدیل شد و بسیاری از استخراج‌کنندگان آن را به عنوان استاندارد طلایی این صنعت می‌شناختند.

این دستگاه بر مبنای الگوریتم SHA-256 طراحی شده و برای استخراج بیت کوین کش نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت. انت ماینر S9 در واقع نسخه جدید S7 است و بسته به نوع آن توانایی انجام محاسبات تا قدرت 18 تراهش بر ثانیه (Th/s) را دارد.

شرکت بیت مین در معرفی این دستگاه مدعی شد که علاوه بر نصب آسان، دارای نرخ بازگشت سرمایه بالا نیز است. در بورد تامین برق انت ماینر S9 از 189 تراشه 16 نانومتری که از فناوری FinFET بهره گرفته، استفاده شده است.

از مزایای دیگر این دستگاه می‌توان به ریزپزدازنده‌های سریع مورد استفاده در کنترل پنل، سیستم خنک‌کننده خوب و ابعاد کوچک آن اشاره کرد. زمان تنظیم و راه‌اندازی دستگاه بسیار پایین است و پس از روشن کردن و وارد کردن پارامترهای اصلی در بخش تنظیمات، ماینر شما آماده استفاده است.

انت ماینر S11

پس از توقف تولید انت ماینر S9 و هم‌زمانی آن با زمستان ارز دیجیتال و در نتیجه آن رکود بازار استخراج ارزهای دیجیتال، شرکت بیتمین با تولید و عرضه انت ماینر S11 توانست اوضاع را کمی بهبود بخشد. الگوریتم پردازشی این دستگاه SHA-256 است و برای استخراج ارزهای مبتنی بر این الگوریتم مناسب است. در بورد این دستگاه از 252 عدد تراشه هش 16 نانومتری استفاده شده است.

این دستگاه مجهز به دو حالت معمولی و حالت ذخیره انرژی است که با توجه به آن نرخ هش و مصرف انرژی آن متفاوت است:

  • حالت معمولی: قدرت پردازشی 20.5 تراهش در ثانیه و توان مصرفی 1530 وات.
  • حالت ذخیره انرژی: قدرت پردازشی 17.5 تراهش بر ثانیه و توان مصرفی 1024 وات.

دستگاه انت ماینر S11 دارای یک پاور 12 ولتی متصل به دستگاه‌ است که این ویژگی شرایط حمل و نقل‌، نگه‌داری و راه‌اندازی را برای کاربران راحت‌تر کرده است. علاوه بر این انت ماینر S11 به 2 عدد فن خنک‌کننده پرقدرت مجهز است که عمل تهویه هوا و خنک نگه داشتن دستگاه را به خوبی انجام می‌دهد.

انت ماینرS17

 

در حال حاضر سود‌ده‌ترین ماینر ای‌سیک شرکت بیتمین، انت ماینر سری 17 (S17, S17 Pro, T17) است. در مارس 2019، بزرگ‌ترین تولیدکننده سخت‌افزار ماینینگ دنیا، خبر از آغاز فروش جدیدترین و پرقدرت‌ترین محصول خود یعنی Antminer S17 داد. این ماینرها بر مبنای الگوریتم SHA-256 طراحی شده‌اند و برای استخراج بیت کوین، بیت کوین کش و غیره می‌توان از آن‎‌ها استفاده کرد.

ویژگی خاص انت ماینر S17 قابلیت تغییر تنظیمات و استخراج در چند حالت متفاوت است که با توجه به انتخاب هر حالت کارایی دستگاه نیز به تبع آن تغییر می‌کند. برای مثال انت ماینر S17 Pro در 3 حالت مختلف استخراج به بازار عرضه شده است. این ماینر در حالت توربو دارای توان مصرفی 45J/TH ، تحت حالت معمولی با توان 39.5 J/TH و در حالت کم قدرت نیز با 36 J/TH عمل می‌کند.

در ساخت این سری از انت ماینرها، نسل دوم تراشه‌های استخراج 7 نانو‌متری به کار گرفته شد که در مقایسه با نسل پیشین خود یعنی انت ماینر‌های S15، بین 26 تا 36 درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی را به همراه داشت.

سه ویژگی مصرف انرژی پایین، عملکرد پیشرفته و سیستم خنک‌کننده کارآمد را می‌توان از مزیت‌های مهم این دستگاه برشمرد.

انت ماینر Z11

 

در 18 مارس 2019، شرکت بیت مین دستگاه ای‌سیک جدید خود با نام Z11 که مبتنی بر الگوریتم Equihash است و در آن از فناوری تراشه 12 نانومتری استفاده شده است را معرفی کرد.

این دستگاه با قدرت هش بالای خود (KSol/s 135) یکی از مناسب‌ترین ای‌سیک‌های استخراج زی‌کش و زن‌کش است. در الگوریتم Equihash  واحد اندازه‌گیری توان استخراج، هش نیست و توان دستگاه با واحد Solutions (راه‌حل‌ها) اندازه‌گیری می‌شود.

 

در جدول زیر تمام اطلاعات مربوط به دستگاه‌های استخراج انت ماینر به صورت خلاصه آورده شده است.

 

 

مزایا و معایب انت ماینرها

 

اگر بخواهیم به صورت خلاصه به بیان مزایا و معایب دستگاه‌های استخراج انت ماینر بپردازیم، می‌توانیم به نکات زیر اشاره کنیم:

مزایا

• تجهیزات این دستگاه‌ها عملکرد مناسب و خوبی دارند.

• به بروزرسانی مکرر نرم‌افزار نیاز ندارد.

• منبع تامین انرژی آن توان بالایی دارد.

• سیستم نیازی به اجزای اضافی ندارد.

 معمولا از نظر مصرف انرژی نسبت به سایر دستگاه‌ها بهینه‌تر هستند.

• راه‌اندازی آسان دستگاه

• حمل آسان

معایب

• در صورت خرابی دستگاه، تعمیر آن مشکل است.

• محدودیت در الگوریتم‌هایی که پشتیبانی می‌کند.

• سر و صدا و گرمای تولیدی زیاد است.